I Takt Till Musiken

Dans är något som för mig på senare tid har vuxit och blivit ett av min astörta intressen.
Jag har dansat så länge jag kan minnas. Kanske inte alla gånger på en rikigt dansstudio, men jag har dansat inom konståkningen. När jag var liten dansade jag balett, men sen slutade jag och började med konståkning istället. Inom konståkningen fick vi roligt nog dansa balett till mesta dels.

När jag började på Domnarvetsskola var då blomman började gro. Jag började på dansprofil och tyckte det var jätte roligt. Andra terminen i 8:an började jag dansa på dansstudion på fritiden, i en jazz klass, nivå 2. Idag dansar jag inte jazz utan nu dansar jag mordern nivå 3 vilket jag tyckte var mer min stil.

Jag tycker det är jätte roligt att dansa och därför sökte jag till en dansskola i Falun. Jag sökte till estetprogrammet med inriktning dans på Haraldsbo. Och gissa va! Jag har kommit in! Så nu vet ni var jag tar vägen till hösten.

På fritiden är jag numera även danslärare inom balett för mindre barn med en klasskompis. Det är jätte roligt och jag är tacksam för att jag tog mina balettlektioner när jag var mindre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#meny { width: 800px; border: 0px solid; padding-left: 220px; margin-top: 0px; padding-top: 120px; }