- 3 dagar kvar

Jag tycker julen är härlig, släkten samlas och man äter god mat och myser ner sig framför kalle anka vid tre snåret. Efter kalle anka brukar det vara våran tur att få besök av tomten och julklapparna. det är mysigt att sitta samlade och se på när alla öppnar sina julklappar och se alla förväntansfulla blickar hos allihopa. Trots att det är mysigt och så med julklappar och det är roligt att få många julklappar och sådär så tycker jag att det är lite överskattat med julklappar. För mycket kretsar kring hur mycket allting kostar och får man inte något som är tillräckligt dyrt är det inte värt att bli omtyckt. Väl tillbaka i skolan jämför man och ser vem som fick flest och dyrast julklappar istället för att vara nöjd över det lilla men mycket värdefulla paktet. Att glädjas mycket över det lilla paktetet tycker jag är mycket bättre än att bli missnöjd över att man inte fick en iphone eller nåt sånt dyrt fast man kanske inte ens önskade sig det. 

Julen har blivit ett ekonomiproblem istället för en stund där man umgås och myser med nära och kära och bara har det bra. Önskelistorna blir längre och längre, dyrare och dyrare för varje år hos många. Min önskelista består av en sak, att få mer tid med de personer jag inte fått tillräckligt mycket tid med. Med framförallt min farbror som förtjänar ett liv här på jorden och inte i himmlen. Jag älskar och saknar dig otroligt mycket! Det är obeskrivligt...

Ta extra mycket hand om er nu under julen, passa på att njut och ha det bra! Glöm alla bekymmer, imorgon komemr nya!

Kommentarer
Postat av: You know my name

Det är inte lätt när man förlorar någon som står en nära... Jag har förlorat sex personer som stått mig nära på fem år...

2011-12-22 @ 00:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#meny { width: 800px; border: 0px solid; padding-left: 220px; margin-top: 0px; padding-top: 120px; }