Varför?

Ofta ställer vi oss frågan varför. Varför får jag inte göra så? Varför är vissa mer populära än andra? Varför spelar utseende så stor roll? Varför måste man ofta vara på ett visst sätt för att passa in? Varför får mitt syskon mer månadspeng än mig? Varför har inte du samma favoritfärg som jultomten? Varför växer bananer på träd? Varför tror alla att jorden kommer gå under 2012? Varför finns VARFÖR?

Jag är trött på att aldrig få svar på mina "varför" frågor! (Inte de tidigare exemplen) Börja lita på och se möjligheter. Inte vara en mes som följer andras fotspår. Sluta avundas andra för att de verkar ha så mycket mer. Ta vara på det närmaste och viktigaste och se framåt. Sluta tro att det är så mycket bättre att vara någon annan. Alla har sina speciella sidor, ALLA! Måste sluta fundera så mycket och leva livet till 100 %. Inte spilla mer tid på att vara missnöjd eller rädd för att misslyckas.

Veronica Maggio
" Varför ska man tänka på någon annan än sig själv? "


Kommentarer
Postat av: emma

ja varför gör det så ont att vaxa bena ?? ;)

2011-05-03 @ 16:49:22
Postat av: Niviiiiiiiiin

Julia dååå <3

2011-05-03 @ 17:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#meny { width: 800px; border: 0px solid; padding-left: 220px; margin-top: 0px; padding-top: 120px; }