Hår Tips

Juste, när jag var hos frissan så passade jag på att fråga vad man ska göra för att slippa få håret så sliten med en gång. Eftersom att mitt hår slits på typ två veckor. Då gav hon mig följande tips:

- Sov med fläta
- Använd hårinpackning
- Använd inte hårsnoddar med metallspänne
- Blir håret lätt solblekt, använd speciellt schampo mot UV strålar
- För färgat hår, använd shampo för färgat hår
- Använd värmeskydd om du plattar/lockar håret!

OBS! För punkt 2, använd inpackningen mellan shampo och balsam då shampo öppnar hårstrået lite och balsam stänger. Och för att näringen ska ta sig in i hårstrået och kunna göra någon nytta! OBS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
#meny { width: 800px; border: 0px solid; padding-left: 220px; margin-top: 0px; padding-top: 120px; }